Životný štýl

Vegetariánstvo a diabetes

Ak trpíte diabetom, vylúčenie mäsa z vášho jedálnička dokáže skutočné zázraky. Ak sa pre takúto zmenu rozhodnete, určite sa poraďte so svojim lekárom, poprípade si nájdite odborníka na výživu. Mnoho lekárov totiž o tomto spôsobe života netuší takmer nič. Prečo je dosť možné že vás odradia so slovami, že pre váš organizmus takáto strava nie je vhodná. samozrejme česť výnimkám. V skutočnosti to vak vôbec nie je pravda. Pri diabete je dôležitá najmä pestrá a vyvážená strava a to sa dá dosiahnuť aj bez mäsa.

potraviny
 
Negatívny vplyv mäsitých pokrmov
 
Hlavne červené a tučné mäso je pre cukrovkárov vyslovene nevhodnou stravou. Obsahuje vysoké množstvo nasýtených tukov, ktoré označujeme za tie zlé. Stoja za zvýšeným cholesterolom, ktorý upcháva cievy. Druhou nevýhodou mäsitej stravy je to, že nadmerne zaťažuje trávenie. Správne trávenie potravy úzko súvisí s hladinou cukru v krvi. Ak totiž potrava ostáva v tele dlhšie, ako by mala, dochádza k rozhádzaným glykémiám.
 
diabetes

Bez mäsa ale pestro
 
Zamerajte sa hlavne na to, aby ste prijímali dostatok zdravých tukov. Tie sa nenachádzajú iba v mäse. Výborným zdrojom rastlinných tukov je napríklad sója a všetky možné výrobky z nej. Táto surovina navyše neobsahuje žiadny cholesterol.  Ďalej sú to strukoviny, mliečne výrobky, a niektoré druhy ovocia a zeleniny. napríklad avokádo je vyslovenou tukovou bombou. Výborným zdrojom sú taktiež ryby, aj keď v podstate hovoríme o mäse. Avšak mnoho ľudí pri vegetariánskom spôsobe života, tento druh živočíšnej potravy konzumujú. Pokiaľ sa teda rozhodnete nejesť mäso zo zdravotných dôvodov a nie tých etických, ryby a morské plody, by sa na vašom tanieri mali nachádzať pravidelne, a to v akejkoľvek podobe.
 
Nebojte sa hladu
 
Možno si hovoríte, že ak vaša DIA diéta zahŕňa tri hlavné jedlá za deň, zo zeleniny a strukovín sa poriadne nenajete. Avšak zelenina, alebo spomínané ryby, majú veľmi nízky glykemický index. Pokrmy z nich si teda môžete dopriať aj pomimo hlavných jedál. Takže hladu sa nemusíte obávať.

Vegetariánstvo a diabetes
4.5 (90%)2