Životný štýl

Ako žiť zdravým životným štýlom?

Predovšetkým by ste sa mali sústrediť na stravu, ktorú denne prijímate a dostatok pohybu, cvičiť by ste mali niekoľkokrát do týždňa. Samozrejme žiť zdravo znamená venovať sa sebe aj po stránke duševnej. Čo všetko teda môžete pre seba urobiť?

běh
 
Viac sa hýbte.Jednoduchá vec, ktorú môžete urobiť, je napríklad chodiť na prechádzky alebo si zajazdiť na bicykli. Namiesto výťahu použite schody. Tiež si môžete vybrať cvičenie, ktoré ľahko zvládnete doma alebo vonku, a najmä také, ktoré vás baví, pretože keď sa tešíte z fyzickej aktivity, s najväčšou pravdepodobnosťou si ju budete vychutnávať a prirodzene pri nej vydržíte. Cvičenie je o tom byť zdravý a baviť sa pri tom.

Jedzte viac ovocia a zeleniny. Ovocie obsahuje veľa vitamínov a minerálov. Vitamíny a minerálne látky by ste mali prijímať predovšetkým prostredníctvom stravy. Skúste preto uspokojiť svoje chuťové poháriky týmito výživnými plodmi: melón, marhule, avokádo, jablko, grep, kiwi, papája, jahody. Rovnako ako ovocie, aj zelenina je dôležitá. Odborníci hovoria, že by sme mali zjesť 5-9 porcií ovocia / zeleniny denne, aj keď sa to zdá byť občas ťažké. Skúste do svojho jedálnička zahrnúť potraviny, ako sú fazuľa, čierna fazuľa, špargľa, zelené fazuľa a mrkva.
 
Znížte príjem spracovaných potravín. Spracované potraviny nie sú dobré, pretože väčšina nutričnej hodnoty sa stráca pri výrobe týchto potravín a pridané konzervačné látky sú pre naše zdravie škodlivé. Mnohé spracované potraviny obsahujú vysoké množstvo soli, čo vedie k vyššiemu krvnému tlaku a srdcovým ochoreniam. Jedná sa o čokoľvek, čo nie je v surovej forme. Vo všeobecnosti sa väčšina potravín v supermarketoch spracúva – čím viac zložiek má na etikete, tým viac sú spracované.

zelenina
 
Dýchajte zhlboka.Kyslík je pre náš život nesmierne dôležitý. Možno viete, ako dýchať, ale dýchate naozaj správne? Väčšina z nás nie – robíme plytké nádychy a výdychy, a využívame tak len 1/3 kapacity pľúc. Plný dych je taký, pri ktorom sú vaše pľúca úplne zaplnené, brucho sa rozširuje a v ramenách je minimálny pohyb. Existuje mnoho výhod hlbokého dýchania, medzi ktoré patrí zníženie stresu a krvného tlaku, posilnenie brušných svalov a zmiernenie bolestí tela. Tiež pomáha pri lepšom prietoku krvi, pri uvoľňovaní toxínov z tela a pri zlepšovaní nočného spánku.

2.5
02